new year couple !

new year couple !
love u biy

Monday, December 6, 2010

perjalanan hidup yaya ..

hari demi hari aku cuba memahami hati semua orang,tp adakah mereka juga memahami hati aku ney?
hurmm,bila aku pkkan semula perjalanan hidup aku nie.. aku teringat waktu dahulunya..aku yang dulunya dengar kata2 org tua,tidak pernah menangis hanya sekadar buat muke jew... kini yaya yg dlu aku x thu mn perginya kerana,terlalu banyak perubahan aku masa kini.. kenapa?kenapa itu sering memberi soalan yang selalu ada padaku..
24 april 2005,perjalanan yang amat sukar yg perlu aku tempuhi untuk memasuki menengah rendah.. form 1,aku di latih agar berdikari sendiri..aku harus tekad bahawa aku sentiasa harus menepati masa,jadual waktu yg harus lengkap dengan pelajaran.
Dalam masa yang sama jugak,24 april ialah tarikh kelahiranku,seronoknya hati aku hanya TUHAN saja yang tahu betapa gembiranya aku berada didunia ini.
Waktu aku form1,aku dapat kelas 1Amanah..dalam kelas aku,ade 33org..aku ade kawan baik..nama kawan aku hafizah zolkarnain.Aku sentiasa bersama dye,waktu rehat balik pergi sekolah same2 lahh...
Kemudian pada tahun 2006 plak aku still same dengan dye... naik jew form2 kelas aku still yang sama,2Amanah.. sama lah dengan ieja,cam biasalah..kalu gi sekolah dgn dye,waktu rehat,balik sekolah jew tahun 2006 aku naik bas.. dye jalan kaki.
pah2 sampai satu hari niey dye ade kawan baru ..nama dye fatin athirah,dak baru ney cantik,baik pada mulanya... pada hakikatnya dye seorang yang perampas ...
aku x sangka btol apa yang aku nampak lahhh... nk wat cam ner.. daa dye nk keadaan dye cam2
so aku time jeww...
bytheway,aku jew yg sanggup bersabar sampai ieja benci n x nk kawan gan aku gara2 ade kawan baru..
aku bknnya ap kadang2 cemburu aku terlalu menguasai jiwa kn.. so aku terpakselah bersabar..
hurmmm kawan2 mmg lah cam2
Pada tahun yang same plak aku dapat seorang lelaki yang pernah aku kawan,satu kelas dgn aku.. selalu ade dgn aku waktu aku susah n senang... dye lah lelaki yang memahami dari aku ney... dye selalu nasihatkan aku agar aku selalu bykkn bersabar...dye selalu tenangkan keadaan aku yg tengah kusut..Nama dye Syed Izzul Al-faz b.Syed Rahman.
Selang beberapa hari kemudian,dye telah hubungi aku,aku gan dye borak2 lahhh...
dye pon tnyew laaa
syed : alia daa makan kew?
aku : daa,angah?
syed :daa jugak...
aku : okey,nape angah tetibe call?
syed : x ley kew alia?
aku : ley saje...hehehhe
syed : alia,kalu angah bgthu sesuatu alia ley time n dengar x?
aku : apa dye?
syed : janji jgn marah okey ..
aku : baiklah... ap dye?
syed : kita couple nk?
aku : (terdiam seketika) hurmmmmmmm? (dalam hati tertanya-tanya betol kew apa yang aku dengar ney)
syed: alia nape diam jew????
aku : ha? apa dye td angah?
syed : ley x kita couple... angah suke sgt kat alia... daa lama angah nk bgthu tpp angah segan
aku : oh ! segan? hurmmm angah serius kew?
syed : yea alia...nk x alia jd kekasih angah?
aku : alia pon same daa lame simpan perasaan terhadap angah... tp malu nk bgthu jeww
syed : okey ..kiranya alia terima lah angah jd bf alia...
aku : angah ley time alia seadanya kew/
syed :mesti lah...
aku :baiklah... kalu cam2 alia terima angah ...
syed : okey ,angah akn beri alia kasih syg sepenuhnya ...angah akan sentiasa cintakan alia...
aku :hurmm okey same lah alia pon akan cintakan angah sepenuhnya...
syed : okey jumpe at sekolah jap lagi yeaaa .... bye syg..
aku : bye ...
Malu aku masih ade terhadap si dye... tp nk at camner?
daa la aku satu kelas dengan dye... satu sekolah,mn2 aku pergi ...dye ade so aku time jew..
waktu aku dgn dye..aku sememangnya harus habiskan masa dgn dye... dye ajar aku math,sc,n agama....
so aku rase happy laaa
tp adekalanya aku dgn dye gaduh gak,sbb cinta2 monyet cam aku gan dye ofcourse la dye akn jemu... iye x?
so aku amik keputusan tok tukar kelas,tp x dapat... x lame pas2,aku dapat thu dye pon bersahabat baik dgn kawan baik ieja skunk...
so aku rase tercabar plak
huhuhuhu
aku terpikir plak cam ner dye ley kawan dgn kawna baik ieja 2 erkk?
hurmmmm
aku kecewa x terkata... kerana syed yg aku kenali byk perubahan... sehingga ap yg aku beri thu dye,dye daa x amik port lagi....
sedih kat hati aku x terkata
hurmmm :'(
Sayang sekali ...baru beberapa hari bersatu,akhirnya cinta aku lebur seperti ais...
aku hanya mampu bersabar lagi setelah ap yg berlaku... cam bodoh jew bila di pk kn balik..
hurmmm x pew2 ,apa yg dye daa buat pada aku,balasan yang teruk aku akan balas balik,itulah aku setelah baru seorang lelaki yang telah menghancurkan hidup aku... yang selama niey aku punya lahh rase cinta terhadap dye... tp aku yg kecewa..
Pada tahun 2007,aku naik form 3..tahun ney laa tahun penentuan aku untuk kew asrama ... tahun ney aku pmr... aku harus lakukan yg terbaik,sejurus aku telah melupakan syed... datang pula seorang jejaka yg x dikenali.. telah menghubungi aku melalui handphone... (num yg x dkenali)....







sambungan nya akan datang..penat taip lahhh hehehe

sambung....
selepas apa yang aku dapat,tiba2 ade plak num yg x di kenali call aku... aku angkat n ckp laaa...
aku : hello...
dia : hello..ney sape?
aku : saye sape?sepatutnya saye tnye awk ...sape awk,sbb awk yg call saye dlu,...
dia : oh ... saye am... nk ckp dgn tuan punya num ney...
aku : saye laaa... tuan empunya num ney.. napew? am mn ney?
dia : saya nk knl dgn awk ley x?
aku : ha? kenal? mn awk dapat num saye?
dia : oh ...kat public...
aku : public mn????
dia : public at umh saye laaa
aku : umh awk kat new?
dia : saya dok negeri sembilan..kat pasoh 4
aku : (dalam hati... pasoh 4 ??? aku ok pasoh 1... )
dia : nape awk dia .. awk thu kew kat mn?
aku : apa plak x thunya... saya dok pasoh gakk... pasoh 1
dia : oh dekat jew... jum jumpe?
aku : eh tp skunk dok kt kl lahhh... pasoh too umh nenek n atuk jew...
dia : awk x dtgb pasoh kew?
aku : x kowt... npa?
dia : tnyew jeww...
aku : okey... hurmmmm umur awk bapew?awk keje apa?
dia : saye 20.. keje kilang jeww..
aku : okey laa 2
dia : name penuh awk sape? umur awk?
aku : aliaa amirah bt a.azmi.. umur 15...
dia : muda lagiii... awk ank ke berapa?mesti manjew kn? btol x?
aku : anak last dari 5 org adik beradik... yekew ?
dia : yew laa... anak last selalunya manjew
aku : awk plak?
dia : sayya anak ke 3... dari 5 org adek beradik...
aku : oh okey ....
dia : awk,kita kawan ley x?
aku : ley kowt...
dia : alia x de bf kew?
aku : bf ? xdew laaa ... baru jew putus,,,nape tnyew?
dia : saja tnyew... maaf lah kalu alia x suke...
aku : oklah awk.. kita msg jew laaa... yeaaaa
dia : jap2
aku : napew?
dia : btol kew alia x dew bf?
aku : x dew ... napew?
dia : nk couple dgn ali ley x?
aku : ha? awk baru knl alia.. x kn nk couple?
dia : x kisah pon ali mcm ner... am nk couple gan alia ley x?
aku : hhuhuuhu ..ntah la.. nnty laa lia pkkn.,, yea
dia : oklahh...
aku : bye ...
dia : bye sygggg..
 
 
 
 

No comments:

Post a Comment